Tavallinen työpäivä

Tavallinen työpäivä

sunnuntai 14. helmikuuta 2016

Naisten ja Miesten työt

Tää juttu ei kyllä nyt liityy bisnekseen tai ees lapsiin, mutta tajusin tossa mitä tarkoittaa tasa-arvo parisuhteessa. Aiemin ajattelin, että tasa-arvo on sitä, että kaikki tehdään puoliksi ja että ei ole "naisten" ja "miesten" töitä, mutta nyt olen kääntänyt kelkkani. En tarkoita sitä, että koti- ja metatyöt pitäisi jakaa jotenkin sukupuoli sidonnaisesti (naiset kokkaa ja siivooja miehet vaihtaa renkaat…etc), mutta mielestäni on hyvä että hommat korvamerkitty jommalle kummalle.

Meillä minä hoidan kaikki mitkä liittyy lasten vaatteisiin, koska minua asia kiinnostaa enemmän. En väkisin osallista Anttia juhlien suunnitteluun, koska Anttia ei ihan tosi kiinnosta ovatko servetit mustat vai punaiset. Minä reititän ja aikataulutan matkat ja vierailut, koska se tulee minulta luonnostaan. Jos jotain pitää äkkiä kipaista kaupasta niin se olen minä, koska olen nopeampi liikkeissäni. Minä herään lasten kanssa aamulla ja Antti valvoo tarvittaessa heidän kanssa illala. Antti taas hoitaa kaiken mikä liittyy autoon, koska itse en huomaisi vaikka siitä puuttuisi yksi pyörä kokonaan. Eikä minua kiinnosta missä paikassa auto huolletaan joten Antti varaaa huollot sieltä mistä itse tykkää. Antti ajaa myös kesällä nurmikon ja hoitaa muut pihatyöt. (Lunta kolaan mielelläni joskin ei sitäkään oo tullu lähivuosina tehtyä, mutta syytän siitä lapsia...) Antti myös pesee pyykkiä enemmän, koska mulle se välähtää mieleen siinä vaiheessa kun vaatekaappi on tyhjä.

Meillä hyvänä päivänä :D

Imurointi on ainoo kotitalous työ mitä ei oo korvamerkitty ja suurin osa meidän kinoista liittyykin siihen. Yleensä imurointi vuoron neuvotelu lähtee ihan käsistä ja siinä suutuspäissään mietitään kumman muut kotityöt on rasittavampia tai arvokkaampia eli kumman kuuluisi tästä syystä imuroida? Tätähän ei pysty oikein millään määrittämään ja kun viimeinen argumentti on vielä että "Hei mä synnytin meidän lapset" niin tiedetään, että ollaankin jo tosi kaukana riidan lähteestä eli siitä imurista… :D

Olis mielenkiintoista kuulla miten muilla on hommat jaettu vai onko niitä jaettu ollenkaan?

Sopuisaa sunnuntaita ja hyvää ystävänpäivää <3

- Elina


2 kommenttia:

  1. Imurointi on paras jättää aina siihen, että on tulossa vieraita. Sillon ei ehdi neuvotella, kuka imuroi!

    Jännä juttu muuten, että se imurointi on kyllä täälläkin se kotityö, joka ei tunnu erityisesti luontevalta tai tärkeältä kummallekaan. Ruoka ja pyykit jakautuu luontevasti sen mukaan kumpi hoitaa homman paremmin. Ruuanlaittoa ei kannata jättää mun kontolle ja en luota miehen pyykkäystaitoihin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo se on kyllä ehdottomasti tehokkain tapa :D ja se imuroi kenen kavereita/sukulaisia on tulossa

      Poista